Welkom op onze reisblog!

11 juli 2011 - Kortrijk, België

Voor jullie kunnen rondneuzen in onze reiservaringen toch even wat achtergrondinformatie...

Al voor het 3de jaar op rij gaan we naar ons stekje in Roquemaure (Op 10 minuten van Avignon en 20 minuten van Nîmes). Ons huisje daar is gelegen op het prachtige domein van de Fabio & Nathalie. Het zijn ondertussen vrienden geworden. (En trouwens ook niet zomaar vrienden). Ze zijn dit jaar al eens naar België gekomen om hier 4 dagen te blijven logeren. Fabio heeft toen meegedaan aan 'De Ronde Van Vlaanderen voor de amateurs' en trouwens ook niet slecht gedaan!

Iets wat ik toch hét beste vind aan het domein is het zwembad! Het is lekker verfrissend en ongelooflijk tof! Het is goed groot en eigenlijk best diep (3m op het diepste). Tijdens de vakantie daar ben ik een beetje de 'badmeester' van het zwembad. Naast het zwembad heb je 8 betonnen windpanelen, als je daartussen een blik werpt kan je (bij goed weer) de Mont Ventoux zien liggen! (prachtig zicht!)

Het domein is gelegen tussen de wijngaarden van Château Mont-Redon, die de gerenommeerde wijnen van de gekende streek Châteauneuf-Du-Pape produceert. Als je midden op het domein staat en je maakt eens een 360°-beweging dan zie je alleen maar wijngaarden. Het is dan ook niet vreemd dat je s'morgens opgewekt wordt door een 'gebrom' van het aankomen van de sproeimachines van de boeren uit Châteauneuf.

Op een mooie en zonnige dag (gemiddeld 32° per dag) kan het wel eens gebeuren dat het water van het zwembad begint te trillen en je overvallen wordt door een ongelooflijke geluidsgolf. Als dat gebeurt dan zijn het meestal de 'Mirages' (Franse Straaljagers) die een oefenvlucht maken om dan later te landen op -de niet ver gelegen- militaire luchthaven van Orange. Ideaal voor mij dus!

15 Augustus is het zover! Het is feest! De volledige familie van Fabio & Nathalie komen en er wordt gezorgd voor een grootse bbq! Papa voorziet de hapjes en de rest verzorgd Fabio. S'avonds een setje waterpolo in het verlichte zwembad is ook niet uitsluitbaar! Het wordt dit jaar weer een feest tot in de vroege uurtjes!

Zo, je weet al de fundamenten die de basis vormen voor onze jaarlijkse reis. Het wordt vast en zeker weer een fantastische reis! Nu nog met de auto, MAAR ik hoop om volgend jaar met ons gezin naar daar te vliegen. Het zou een ongelooflijke ervaring zijn als Privaat Piloot!

Iedere dag wordt deze site dan ook geupdated met de laatste foto's,uitstapjes,feestjes,bijzonderheden,...

Hou het dus in de gaten!

Groetjes Pieter-Jan